O OGRODZIE
OPŁATY
OGŁOSZENIA
GAZETKA
DOKUMENTY
PORADY
PRAWO
PZD
GALERIA
KONTAKT
WCZASY DLA SENIORÓW
ARCHIWUM OGŁOSZEŃ
OGŁOSZENIA

2021


wrzesień 








 

W imieniu Zarządu zapraszam na Walne Zebranie Sprawozdawcze, które odbędzie się 28 sierpnia br o godz. 10.00 – I termin, godz. 10.30 II termin.

Data zebrania jest ściśle związana z obecnie panującymi obostrzeniami pandemicznymi, które obowiązują do 31 sierpnia 2021 r. W terminie tym istnieje prawna i faktyczna możliwość odbywania walnych zebrań przy zachowaniu warunków sanitarnych m.in. mówiących o organizacji Walnych Zebrań na wolnym powietrzu oraz o zachowaniu dystansu między uczestnikami. Od września obowiązujące regulacje mogą stracić ważności i organizacja Walnego zebrania może okazać się niemożliwa kolejny rok.

Gorąco zapraszamy!
Walne Zebranie jest okazją do decydowania o opłatach ogrodu, inwestycjach ogrodowych czy wprowadzeniu różnych innowacyjnych pomysłów usprawniających funkcjonowanie Ogrodu. Szczególnie zapraszamy nowych Działkowców, nie tylko do uczestniczenia w Zebraniu ale i do stałej współpracy z Zarządem – ostatnio mocno osłabionym kadrowo.


 

3 sierpnia 
 
 

W imieniu Zarządu chciałabym przekazać, że na terenie Placu Seniora leżą zrębki pochodzące z gałęzi z naszego Ogrodu.
Zachęcamy do nieodpłatnego korzystania z nich w dowolnej ilości. Na pewno przydadzą się każdemu do ściółkowania roślin. W lato będą naturalną barierą przed wysychaniem roślin, a wysypane jesienią spełnią funkcję ochronną dla korzeni - głównie przed silnymi, zimowymi mrozami. Również są dobrą i naturalną barierą przed chwastami i szkodnikami.
Plac Seniora będzie otwarty podczas dyżurów gospodarza i elektryka w środy i soboty w godz. 10-13 oraz przez cały dzień w weekendy.


 

26 czerwca

 

Zarząd ROD Koło II informuje, że na dzień 30 czerwca br. został zamówiony rębak do gałęzi znajdujących się na Placu Seniora. Bardzo prosimy o zachowanie ostrożności i nie przybywanie w okolicy pracy rębaka. Otrzymane zrębki zostaną udostępnione dla Działkowców.

Jednocześnie prosimy o nieskładowanie gałęzi na Placu Seniora po 30 czerwca br, gdyż chcemy go uporządkować. Następna zbiórka gałęzi odbędzie się na jesieni – o czym będziemy informować.

 
 

5 czerwca

 

KOMUNIKAT 

 Poszukujemy wśród naszych Działkowców osób chętnych do pracy w Zarządzie Ogrodu. Liczą się przede wszystkim dobre chęci i chwila wolnego czasu. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu z Zarządem w soboty w godz. 10-13 osobiście lub pod nr telefonu: 797 800 141.



 
 



 18 maja 

 

W terminie 28-29 maja br. zostaną podstawione kontenery. Pierwsze z nich przyjadą 28 maja (piątek) ok. godz. 14.00.
Proszę pamiętać, że nadal obowiązuje zakaz wywożenia i składowania przedmiotów wielkogabarytowych w obrębie altany śmietnikowej !!!

 

 

20 kwietnia

 



17 kwietnia 2021


W związku z tym, że podczas wiosennych i jesiennych akcji sprzątania podstawiane kontenery były w ogromnej części zajmowane przez gałęzie i konary drzew, Zarząd Ogrodu podjął decyzję o wynajęciu rębaka do ich cięcia.

Dlatego też jeśli macie Państwo jakiekolwiek niepotrzebne gałęzie – prosimy o ich dostarczanie na Plac Seniora w godzinach pracy warsztatu (środa i sobota godz. 10-13) w terminie 17.04-22.05.21.


 

Zarząd ROD Koło II informuje, że poszukuje osoby do pracy na stanowisku kasjera/kasjerki. Wszelkie zainteresowane osoby proszę o kontakt z Zarządem w godzinach pracy biura (soboty godz. 10-12) pod nr telefonu 22 837 93 75.


 

2 kwietnia 2020

 

W imieniu Zarządu informuję, że w dniu 10 kwietnia br. o godz. 11.00 będzie odkręcona woda. Bardzo prosimy o obecność na działkach aby zapobiec awariom.

 


2020

3 grudnia 2020


 
 

Poniżej przedstawiam Państwu nowe pisma skierowane przez OZM PZD do Burmistrza Dzielnicy Wola oraz do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych - w sprawie budowy drogi przechodzącej przez nasz Ogród do Wola Parku.


pismo d
o Burmistrza Dzielnicy Wola
pismo do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych


 

16 października 


 

W związku z planowaną budową drogi łączącej ul. Górczewską z ul. Ks. Janusza/Dywizjonu 303 – a tak naprawdę drogi dojazdowej do Centrum Handlowego Wola Park powstało wiele kontrowersji i przekazano wiele nieprawdziwych informacji. Projekt nie był konsultowany z mieszkańcami, z nami Działkowcami ani nawet z Burmistrzem Dzielnicy Wola. Dlatego też Zarząd naszego Ogrodu wystosował pismo w tej sprawie do w/w Burmistrza oraz wraz z mieszkańcami SM Koło do Zastępcy Prezydenta m.st. Warszawy.

Być może zawartość obydwóch dokumentów rozwieje część Państwa wątpliwości.


Pismo Zarządu ROD Koło II do Burmistrza

Pismo mieszkańców SM Koło i Zarządu ROD Koło II do Zastępcy Prezydenta m.st. Warszawy



 

24 września


 

Miło mi poinformować, że w dniach 9-11 października 2020r. będą podstawione kontenery na odpady zielone np. liście czy trawa oraz gabaryty - podzielone w mniejsze części. Jak co roku prosimy o rozwagę w ilości wyrzucanych odpadów oraz o pozostawianie po sobie porządku.

 


7 sierpnia 2020


 

Drodzy Działkowcy,

W ostatnim czasie zostały wprowadzone nowe oznaczenia zakazujące parkowania na chodniku, będącym częścią wjazdu do bramy nr 2. Głównie dlatego, że niestety poprzednie nie były respektowane…

Bardzo prosimy o stosowanie się do zakazu parkowania w tym miejscu, gdyż wielokrotnie przez niefrasobliwość niektórych kierowców zabrakło miejsca do wjazdu na teren Ogrodu dla „ciężkich pojazdów” służb komunalnych. Dobrze wszyscy wiemy, jak wygląda nasza altana śmietnikowa, gdy odpady nie zostaną odebrane w terminie. Pamiętajmy również o publicznej toalecie, która musi być regularnie opróżniana. Samochody notorycznie zastawiające wjazd uniemożliwiały pracę w/w służbom. Jest lato, wysoka temperatura i chyba nikt z nas nie chciałby, aby odpady pozostawały w tych miejscach dłużej niż potrzeba.

Niestety wiemy, że ilość miejsc parkingowych jest ograniczona, czasem trzeba postawić samochód dalej, ale nie utrudniajmy pracy ludziom, dzięki którym mamy porządek w Ogrodzie.

Parkowanie na w/w miejscach może skutkować odholowaniem pojazdu, ze względu na brak możliwości dojazdu samochodów służb komunalnych, które nie mogą wykonać usługi, za którą wszyscy płacimy jako działkowcy ROD Koło II (jest to zgodne z Prawem o Ruchu Drogowym).


 


 
 

3 lipca 2020


 
 
Drodzy Działkowcy,

Dla wszystkich nadeszły ciężkie czasy, wielu z nas straciło pracę, dochody, dorobek całego życia. Nie jest łatwo. Jednak ostanie działania naszych Działkowców przerosły nasze wyobrażenia. Każdy z nas chciałby wybudować coś na działce tanim kosztem, ale z ładnym efektem. Ale dlaczego przy okazji kosztem wszystkich działkowców?! Wyobraźcie sobie, że w zeszłym tygodniu ktoś sobie „pożyczył na zawsze” płyty chodnikowe, które były wkopane w alejkę od bramy nr. 1 do bramy nr. 3. Zginęło ok. 10 płyt! Brak słów na takie zachowanie! W tej chwili jeden z Działkowców ma „darmowe” płyty na działce a my jako działkowcy ROD Koło II będziemy ponosić koszty tej bezmyślnej decyzji. Bo przecież trzeba będzie teraz zakupić nowe płyty i je wkopać. Niestety nie mamy monitoringu w całym Ogrodzie, bo jest to za duży koszt a opłaty za ogród są niewielkie (w porównaniu do innych ogrodów).

Proszę zwrócić uwagę, że ze względu na pandemię nie odbyło się w tym roku Walne Zebranie Sprawozdawcze – co oznacza również, że nie zostały uchwalone nowe opłaty działkowe. Obecnie dokonywaliśmy opłat według zeszłorocznych stawek. A koszty utrzymania Ogrodu bardzo wzrosły.

Może ktoś z Państwa widział osoby, które ukradły te płyty lub podejrzewa kto mógłby to być… Byłaby to cenna informacja dla nas. Chcielibyśmy, aby działkowiec, który to zrobił, pokrył koszty zakupu i montażu nowych płyt – chociaż znalezienie sprawcy nie będzie łatwe...


 

10 czerwca

 

Ze względu na Covid-19 pewne cykliczne akcje musiały być zawieszone. Ale na szczęście powoli zaczynamy wracać do normalnego życia. W związku z tym miło mi poinformować, że w dniach 19-21 czerwca br. będą podstawione kontenery

Nie chcę się powtarzać jak co roku - proszę jedynie o zrozumienie i zachowanie zdrowego rozsądku. Przy korzystaniu z kontenerów pamiętamy, że:

 
  • nie wyrzucamy mebli w całości – chcecie się ich pozbyć? Proszę podzielcie je na części
  • nie wyrzucamy elektrośmieci
  • nie wyrzucamy konarów drzew w całości – można je pociąć na mniejsze części
Pamiętajmy: jest ograniczona ilość kontenerów, dlatego pomyślmy o innych Działkowcach!

 

22 maja 2020r.

 


 

21 maja 2020

 


 

7 maja 2020


 

Uprzejmie informujemy, że od dnia 9 maja br. Biuro Zarządu oraz warsztat będą czynne w soboty w godz. 10-12.
Mimo wszystko prosimy w miarę możliwości o unikanie bezpośredniego kontaktu i załatwianie swoich spraw telefonicznie pod nr. 22 837 93 75.


 

Drodzy Działkowcy,

Uprzejmie prosimy o uiszczanie opłat ogrodowych za 2020r. W związku z tym, że w tym roku nie odbyło się jeszcze Walne Zebranie Sprawozdawcze (ze względu na pandemię) opłaty wnosimy zaliczkowo zgodnie z ustaleniami z Walnego Zebrania z 2019r, które wynoszą:

 
  • opłata ogrodowa - 1zł/m2 działki, płatne do 30 czerwca 2020,
  • składka członkowska - 6zł od działki, płatne do 30 czerwca 2020,
  • opłata energetyczna - 10zł od działki, płatne do 30 czerwca 2020,
  • opłata za prąd - 0,54zł/kWh wg wskazania licznika, płatne za I półrocze do 31 lipca 2020, a za II półrocze do 31 stycznia 2021,
  • opłata za wodę (z wodomierzem) - 3,89zł/m3 wg wskazania licznika, płatne do 31 grudnia 2020,
  • opłata za wodę (bez wodomierza) - 0,80zł/m2 działki, płatne do 31 grudnia 2020.
  •  
Dla nowych Działkowców (płatne jednorazowo przy podpisywaniu Umowy):
  •  wpisowe - 350zł
  • opłata inwestycyjna - 1.512zł
  •  

Obecnie najbezpieczniejszą formą dokonywania opłat jest wpłata na konto: 81 1020 1185 0000 4002 0111 8389, PKO BP S.A. XVIII O/Warszawa.
W
 tytule przelewu prosimy o podanie: imienia i nazwiska, numeru działki oraz za co jest robiony przelew i na jaką kwotę: za prąd, opłatę działkową czy wodę – jest to bardzo ważne przy dekretacji wpłat na konta odpowiednich działkowców. 



 

18 kwietnia

 


2 kwietnia 2020r. 


W ZWIĄZKU Z OBECNĄ SYTUACJĄ EPIDEMIOLOGICZNĄ 
BIURO ZARZĄDU, KASA I WARSZTAT
BĘDĄ NIECZYNNE DO ODWOŁANIA.

TERMIN WŁĄCZENIA WODY tzn. 4.04.2020r godz. 11.00
POZOSTAJE BEZ ZMIAN.



 

21 marca 2020r.


****************************************************************************************************************

W dniu 4 kwietnia br o godz. 11.00 w naszym Ogrodzie zostanie odkręcona woda.

****************************************************************************************************************


WALNE ZEBRANIE ZOSTAŁO ODWOŁANE !!! NOWY TERMIN WKRÓTCE ! 

 


Dwa terminy Zebrania są wyznaczane zgodnie ze Statutem Polskiego Związku Działkowców, który mówi, że:

  •  
    Walne Zebranie w pierwszym terminie jest prawomocne przy obecności ponad połowy członków zwyczajnych danego ROD (§ 61 pkt. 1);
  •  
  • Walne zebranie może odbyć się w drugim terminie, co najmniej pół godziny po wyznaczonej godzinie rozpoczęcia w pierwszym terminie, o ile w zawiadomieniu o zebraniu podano również możliwość odbycia go w drugim terminie i pouczono członków o tym, że uchwały podjęte w drugim terminie są ważne i obowiązują bez względu na liczbę obecnych na zebraniu (§ 61 pkt. 2).

 

Każdy Działkowiec (będący członkiem PZD) ma prawo wglądu do materiałów, które będą zatwierdzane na Walnym Zebraniu Sprawozdawczym. Będzie to możliwe w dwóch terminach:

  • 8 kwietnia br (środa) w Biurze Zarządu w godz. 15.00-18.00
  • 15 kwietnia br (środa) w Biurze Zarządu w godz. 15.00-18.00 
  •  

Bardzo ważne aby przyszło jak najwięcej Działkowców, ponieważ to My jako Walne Zebranie decydujemy o wielu istotnych sprawach Ogrodu. W ROD Koło II mamy ponad 500 Działkowców a np. na zeszłorocznym Zebraniu było nas niecałe 80 osób czyli ledwo 15% wszystkich uprawnionych!
 

Najważniejsze uchwały podejmowane przez Walne zebranie (zgodne z § 64 Statusu PZD) to:
  • uchwalanie rocznych planów pracy i preliminarzy finansowych ROD,
  • coroczne uchwalanie opłat ogrodowych. Walne Zebranie określa ich wysokość lub sposób wyliczenia ich oraz termin uiszczenia, ale nie później niż do 30 czerwca.
  • podejmowanie oddzielnych uchwał w sprawie każdego zadania inwestycyjnego lub remontowego w ROD,
  • rozpatrywanie wniosków zgłaszanych na zebraniu i podejmowanie stosownych uchwał.
Należy pamiętać, że na koszty funkcjonowania ROD składają się w szczególności (rozdz. VIII, §83 Statutu PZD):
  • wydatki na inwestycje, remonty i bieżącą konserwację infrastruktury ogrodowej,
  • opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody, w części dotyczącej terenu ogólnego i infrastruktury ogrodowej,
  • ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne,
  • wydatki na utrzymanie porządku i czystości,
  • wydatki związane z zarządzaniem ROD.
 

 

 

O OGRODZIEOPŁATYOGŁOSZENIAGAZETKADOKUMENTYPORADYPRAWOPZDGALERIAKONTAKT